Większość osób zainteresowanych tematem artykułów sponsorowanych, szczególnie pod kątem ich pisania, powinna dowiedzieć się wszystkiego o ich specyfice oraz rodzajach. W pojęciu artykułu sponsorowanego mieści się wiele innych pojęć oraz różnorodność podejścia do tego zagadnienia.
Tradycyjna reklama
To właśnie taka forma jest najczęściej rozumiana przez czytelników pod pojęciem artykułu reklamowego. W tego typu tekście trzeba spodziewać się omówienia dokładnego wszystkich zalet produktu, nowej usługi czy marki wkraczającej dumnie na rynek. W przypadku rozumienia artykułu sponsorowanego właśnie jako reklamy przekaz jest bezpośredni. Tego typu teksty jednak są coraz mniej chętnie czytane przez odbiorców.
Artykuły nawiązujące
Zdecydowanie częściej oraz chętniej wybieraną przez firmy formą artykułu sponsorowanego jest artykuł na w zasadzie dowolny temat, który związany jest z reklamowanym produktem, usługą czy firmy. Reklama pojawia się w postaci logicznego wtrącenia, oczywistości, która nie razi, a pojawia się jako podsumowanie czy element wychodzący na pierwszy plan z kontekstu wypowiedzi. Zagadnienie omawiane jest swobodnie, nie z pozycji wszystkowiedzącego eksperta, ale z pozycji normalnego, zwyczajnego czytelnika, który dzięki temu zabiegowi jest w stanie odpowiednio zainteresować się tematem oraz oferowanym produktem. Przesłanki oraz sama reklama w tym wypadku nie jest nachalna.
Artykuły eksperckie
To najbardziej skomplikowany rodzaj artykułów, wymagających odpowiedniego przygotowania, wiedzy i zaangażowania. Pisane są z pozycji specjalisty, na podstawie wybranych i zgromadzonych samodzielnie lub przez zlecającego materiałów. Wymagają zwykle znacznie dłuższego czasu na realizację, kosztują również znacznie więcej i przeznaczone są dla wąskiego grona odbiorców. Zamieszczane są często nawet nie na jedynie tematycznych portalach, ale główne na stronach i w serwisach eksperckich.
Po co tyle rodzajów jednego artykułu sponsorowanego?
Od artykułu sponsorowanego wiele zależy w chwili obecnej. To one – odpowiednio dobrana i napisana treść – ma przyciągać uwagę czytelników szukających podpowiedzi czy wiedzy w konkretnym zakresie i to one mają generować ruch na docelowych stronach. Nie każdy przedsiębiorca potrzebuje jednakowych tekstów pod względem jakości, każdy ma również zdecydowanie odmienne podejście do tematu marketingu, stąd platformy proponują różnorodne opcje. Możliwość wybrania różnych opcji artykułów pozwala także na lepsze zarządzanie budżetem.
Więcej przydatnych informacji na temat artykułów sponsorowanych znajdziesz na stronie – artykulysponsorowane.net.pl